CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Tuesday, March 4, 2008

Menjaga Kesihatan Dengan Jus Manggis

Sekadar nak berkongsi pengalaman tentang Jus Manggis. Mungkin ada yang pernah minum jus ini dan merasai sendiri kebaikannya. Buah ini digelar Ratu Buah dek khasiatnya yang tinggi. Pernah tak lihat buah manggis berulat? Selama puluhan tahun hidup, saya tak pernah lihat buah manggis berulat.

Jus ini banyak juga menyelesaikan masalah kesihatan - gout, sakit sendi, lenguh-lenguh, kencing manis, masalah jantung, stroke, bengkak tulang dan sendi, parkinson,ekzema, ulcer, masalah gusi berdarah dan pernafasan berbau malahan kepada penyakit kanser. Ramai testimonial dari kalangan pesakit kanser memberikan respon yang begitu ajaib even yang berada di terminal stage kini masih lagi sihat walafiat. Sesungguhnya tiada penyakit yang tiada ubat kecuali maut.

Justeru itu, jika ada kengkawan, rakan-rakan sepupu sepapat, kaum kerabat, adik beradik, emok ayoh, adik kakok yang ada masalah kesihatan yang agak berat boleh lah cuba. Ada rakan yang mengalami masalah resdung sekian lama, minum jus ni lebih kurang sebotol, dah tak bersin2 lagi bila bangun tido. Badan pun rasa ringan dan bertenaga. Seorang kawan lain pula, beritahu turut menyelesaikan masalah nafas yang kurang segar, sekarang mula berkeyakinan untuk berrkomunikasi dengan orang. Dulu dia rasa malu ingin berbual-bual dengan orang.....

Jika ada orang-orang yang hampir dengan kita berperang dengan penyakit berat, hanya Allah sahaja yang tahu macam mana perasaan kita apatah lagi tiada harapan yang dokot bayangkan kepada kita. Di saat itu, jika ada gunung emas sekali pun, maknanya bagai debu-debu yang bertaburan. Malah, jika terdengar sebarang rawatan yang memberi harapan tinggi walau ke laut mana sanggup kita selam.

Artikel ini sekadar ingin berkongsi kepada sesiapa yang memerlukan, tetapi jika yang sakit-sakit biasa ingin amalkan untuk pencegahan penyakit elok juga. Prevention is better and cheaper than cure/medication. Satu alternatif yang tidak melibatkan bahan kimia justeru sesuai untuk semua peringkat umur - bayi, kanak-kanak, remaja, orang dewasa, orang tua, wanita hamil dan menyusu.

0 comments: